Οι πεζοί είναι πιο επικίνδυνοι από τους οδηγούς. Μια ανάποδη προσέγγιση.

«Στη Λαμία περνάνε το δρόμο χωρίς να κοιτάξουν από την πλευρά που έρχονται τα αυτοκίνητα.Κοιτάνε από την άλλη. Να αναγκαστεί να σταματήσει ο οδηγός. Όχι ο πεζός».

hiawatha-xwalk_500

 

Σήμερα το πρωί πήγε να με πατήσει ένας πεζός παππούς με μαγκούρα. Εγώ ήμουν με το αυτοκίνητο. Αφού ξεπέρασα το πρώτο σοκ, ξέσπασα σε γέλιο δυνατό. Οκέι, τόπο στα τιμημένα γηρατειά, μόνο που πραγματικά τρόμαξα όταν τον είδα να επιταχύνει στο φανάρι, να διασχίζει -τρόπος του λέγειν- τον δρόμο και να φουντάρει προς το σταματημένο Ford, με εμένα στη θέση του οδηγού, σχεδόν να προσπαθώ να κρυφτώ κάτω από τιμόνι. Ένα δευτερόλεπτο πριν την μετωπική με τη λαμαρίνα φρενάρει, κοιτάζει αλλού σαν να άκουσε φωνές και φεύγει.

Λίγη ώρα μετά και ενώ έχω στριφτεί σαν βρεγμένη πετσέτα, που λέει και η ινστρούκτορας στο πιλάτες, για να παρκάρω, κοιτάζω με το δεξί μάτι την παρακείμενη, απειλιτική μάντρα και με το αριστερό αυτί ακούω το μπιπ μπιπ του αισθητήρα. Ξάφνου, ένα τσικ τσικ, σαν χτύπημα στο παράθυρο κάνει την εμφάνισή του. Γυρίζω και έρχομαι πρόσωπο με πρόσωπο με μια κοπέλα με γυαλιά πούλμαν, η οποία μου κάνει, αγχωμένη, νόημα να κατεβάσω το τζάμι. Το κατεβάζω με ένα εφεδρικό χέρι που κάπως, ως δια μαγείας, εμφανίστηκε μιας και τα άλλα δύο ήταν occupé με το τιμόνι για να ακούσω την εξής ερώτηση: «ξέρετε που είναι η οδός Κόμνηνου;». Κόμνηνου, ούτε καν Κομνηνού. Δεν ήξερα, πραγματικά, αλλά ήθελα πολύ να την ρωτήσω «δεν βλέπετε ότι προσπαθώ να πάρκαρω;». Πάρκαρω, όχι παρκάρω. Για να συνεννοηθούμε.

Μισή ώρα αργότερα και ενώ αναπαράγω στο γραφείο την αγανάκτησή μου με τους «πεζοπόρους ό,τι νά’ ναι», η Άντα συναινεί και συμπληρώνει ότι στην περιφέρεια είναι χειρότερα. «Στη Λαμία περνάνε το δρόμο χωρίς να κοιτάξουν από την πλευρά που έρχονται τα αυτοκίνητα. Κοιτάνε από την άλλη. Να αναγκαστεί να σταματήσει ο οδηγός. Όχι ο πεζός. Το μέρος ανήκει στους ντόπιους του, άλλωστε».

Οδηγώ από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, από 18 χρονών. Πριν μια πενταετία, μπορεί και παραπάνω, ξύπνησα ένα πρωί, πήγα να πάρω το ομολογουμένως ανορθόδοξα παρκαρισμένο αυτοκίνητό μου, στο στενόκοπο και δύσβατο Μετς και έφαγα μια ωραιότατη, εκπαιδευτικής υφής σφαλιάρα. Κάποιος μου είχε κολλήσει στο παρμπρίζ το θρυλικό τότε (μετά εξαφανίστηκε), πορτοκαλί αυτοκόλλητο «είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου βρω». Δικαίως. Ήμουν γάιδαρος. Είχα παρκάρει όπου είχα βρει. Έκλεινα μια διάβαση πεζών. Το κατάπια, πήρα το γερό μάθημά μου, δεν το επανέλαβα φυσικά και συνέχισα. Μαζί με εμένα φαντάζομαι και άλλοι οδηγοί, οι οποίοι είχαν δεχθεί την αυτοδικία των πεζών κατοίκων αυτής της πόλης. Γιατί ο άγραφος νόμος να είναι με το μέρος του πεζού, ο οποίος περί άλλων τυρβάζει και όχι με την πλευρά του σοφέρ που στο κάτω-κάτω είναι περισσότερο στην τσίτα; Άδικο, ρε φίλε.

8 συμβουλές προς πεζούς από μια οδηγό αυτοκινήτου. Κάτι σαν Κ.Ο.Κ για οδοιπόρους 

  1. Κοιτάξτε αριστερά και δεξιά, μετά επιβεβαιώστε κοιτώντας αριστερά και δεξιά και κατόπιν περάστε απέναντι.

  2. Όταν κάποιος προσπαθεί να παρκάρει δεν είναι πιθανός στόχος για κουβέντα. Ούτε καν για διευκρινιστική ερώτηση.

  3. Καλό θα ήταν να αποφύγετε να περπατάτε καταμεσής του δρόμου,σφυρίζοντας αδιάφορα, στα στενά των προαστίων. Ναι, ακόμα και στα στενά των προαστίων κυκλοφορούν αυτοκίνητα.

  4. Αποφύγετε επίσης το βλέμμα απόλυτης έκπληξης, τύπου «ω, ένα αυτοκίνητο», όταν έρχεστε αντιμέτωποι με ένα τετράτροχο, σε κάποιο στενό των προαστίων. Αυτοκίνητο που πηγαίνει στο δρόμο είναι, δεν είναι ο Γκοτζίλα που βγήκε στη στεριά.

  5. Μην τρέχετε για να περάσετε το δρόμο και κυρίως μην έχετε στο μυαλό σας τους απλήρωτους λογαριασμούς, το τηλέφωνο που πρέπει να κάνετε μόλις φτάσετε σπίτι, το ραντεβού που έχετε στήσει. Η αταραξία είναι προνόμιο του διαβάτη. Κοινώς, μην ξεφυτρώνετε, τσουπ, μπροστά στον άλλον που αλλάζει ταχύτητα.

  6. Μην στέλνετε μηνύματα, τσεκάρετε το φέισμπουκ, περπατάτε με τα μάτια χαμηλά. Ψηλά το κεφάλι και το βλέμμα 360 μοίρες.

  7. Μην ακούτε μουσική, με ακουστικά, δυνατά. Ούτε σιγά.

  8. Μην επιχειρείτε να τρυπώσετε πίσω από την απειροελάχιστη σχισμή μεταξύ του αυτοκινήτου που προσπαθεί να παρκάρει και του ήδη παρκαρισμένου. Δεν είναι δόκιμο.

Πηγή

 

