ΠΑΙΔΕΙΑδα (4) Παιδεία και θρησκεία

Το μόνο σίγουρο στο οποίο έχουμε καταλήξει μέχρι τώρα είναι ότι η πορεία της παιδείας μέσα στην ψυχή, τη νόηση και το συναίσθημα του παιδιού μοιραία καλουπώνεται από τα στρώματα στα οποία έχει χωριστεί η κοινωνία, αλλά μιας και η κοινωνία είναι δύσκολο να γίνει καλύτερη άμεσα, επικεντρωνόμαστε στην αλλαγή της παιδείας στην Ελλάδα χωρίς στίγματα και με σωστά θεμέλια.

Μεγάλη Παρασκευή, σήμερα.
Εικόνες από τον Επιτάφιο:
· άνθρωποι που παρακολουθούν (ή ακολουθούν) αδιάφορα
· άνθρωποι που παρακολουθούν (ή ακολουθούν) και δάκρυ γλιστράει κάτω από τα μάτια τους
· άνθρωποι που παρακολουθούν (ή ακολουθούν) και το μάτι τους «παίζει» στα «κοψίδια» που κυκλοφορούν…

Δύσκολο πράγμα ο συνδυασμός θρησκείας-παιδείας.
Η πρώτη βασίζεται στο συναίσθημα και την αναζήτηση της ψυχής, η δεύτερη στην απόδειξη και τη φαντασία του νου.

Κι όμως… ΟΛΑ μπορούν να συνδυαστούν.
Γιατί, τη Μ. Παρασκευή, οι χορωδίες στην εκκλησία έχουν γυναικείες φωνές;
Μήπως διότι θρηνεί η Μάνα;
Μήπως ΔΕΝ είναι μόνο θρησκευτικό αυτό το θέμα;
Μήπως είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί στη ζωή ενός ανθρώπου;

  • Μήπως τα δάκρυα του καλοντυμένης κυρίας που ακολουθεί τον Επιτάφιο δεν είναι για τη θυσία ενός Θεού, που δεν μπορεί να συλλάβει ανθρώπινος νους, αλλά μια συμπαράσταση σε αυτή την ανείπωτη λύπη; Ασχολήθηκε ποτέ το μάθημα των Θρησκευτικών με αυτό;
    · Μήπως έχουμε κάτι καλύτερο να δώσουμε στα παιδάκια που, έξω, παραδίπλα, κάνουν την τελευταία προπόνηση με τα «δυναμιτάκια» τους και έχουν παρομοιάσει στο μυαλό και την ψυχή τους την Ανάσταση με την κατάκτηση ενός κυπέλλου από την ομάδα τους;
    · Μήπως πρέπει να επανέλθουν στα βιβλία «απόψεις» και μερικών θρησκειών, όπως ο Ζωροαστρισμός, που τόσο μοιάζει με το Χριστιανισμό; (στα δικά μου μάτια)
    · Μήπως το μάθημα των Θρησκευτικών να χωριστεί σε δύο ζώνες;
    Α) Τι πιστεύει ένας Ορθόδοξος Χριστιανός – συζήτηση
    Β) Τα Δόγματα όλων των θρησκειών – συζήτηση για τα υπέρ και τα κατά
    · Μήπως πρέπει στη Β ζώνη να μετέχουν υποχρεωτικά και παιδιά από άλλες θρησκείες (διότι, κακά τα ψέματα, όλοι ψάχνουν αφορμή για να γλιτώσουν κάτι, σε λίγο θα υπάρξουν αιτήσεις απαλλαγής στα πάντα για οτιδήποτε) με την αυστηρή προϋπόθεση ότι το μάθημα θα είναι εντελώς αντικειμενικό και ελεύθερο; Με την, αν είναι δυνατή, παρουσία κάποιου εκπροσώπου και ύπαρξη διαλόγου;
    · Μήπως η Ορθοδοξία έχει πολύ περισσότερα να δείξει από τύπους που ψάχνουν το 666 σε μηχανήματα αεροδρομίων ή σε κουτιά γάλακτος όταν είναι σε γωνία 45 μοιρών ως προς το κέντρο της ετικέτας και το φως τα βλέπει υπό γωνία 36 μοιρών και 12,179 λεπτών (αυτής);
    · Μήπως η απάντηση στο αν οι Ιερωμένοι πρέπει να έχουν γενειάδα ή αν η μελωδία στην εκκλησία πρέπει να αλλάξει δεν είναι δικό μας θέμα, αλλά των διαδόχων μας; Ώστε, τελικά και το μάθημα να Αγαπήσουν και υπεύθυνοι να νιώσουν και να εκΠΑΙΔΕΥΤΟΥΝ δημιουργικά και υπεύθυνα;
    · Μήπως, τελικά, το πάντρεμα θρησκείας-επιστήμης, πίστης-γνώσης, ψυχής-πνεύματος δεν είναι παρά ταμπού;
  • ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

 

Advertisements