Το Ελλαδικό Αντιπαράδειγμα

Σημαντικοί καλλιτέχνες από γκαλερί της Αθήνας και του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας

Είναι γνωστό ότι η Αθήνα της κρίσης έχει αναπτύξει μία σοβαρή πολιτιστική συνείδηση, με πληθώρα εκδηλώσεων που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον του κοινού. Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος έχει ενισχύσει την Αθηναϊκή πολιτιστική αισιοδοξία, όπως και η πρόσφατη ολοκλήρωση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ). Η σημαντικότερη όμως εκδήλωση της Αθήνας για την άνοιξη του 2017, είναι η συνδιοργάνωση με το Kassel της documenta 14 από τις 8 Απριλίου έως τις 15 Ιουλίου. Είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως εκδήλωση σύγχρονης τέχνης και κατ’αυτό τον τρόπο η Αθήνα συγκεντρώνει τα φώτα της παγκόσμιας δημοσιότητας, ενώ αναμένεται να επισκεφθούν την έκθεση χιλιάδες επισκέπτες και από το εξωτερικό.

Πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις που γίνονται την ίδια χρονική περίοδο, γύρω από την documenta 14, έχουν στόχο να προσφέρουν στους συμμετέχοντες και τους επισκέπτες την καλύτερη καλλιτεχνική εμπειρία, καθιστώντας την Αθήνα, έναν από τους κύριους Ευρωπαϊκούς προορισμούς για τη σύγχρονη τέχνη.

Η εκδήλωση «Διάλογοι Αθήνας 2017» με τίτλο «Το Ελλαδικό Αντιπαράδειγμα»επιμελείται από τον Αναπληρωτή Καθηγητή Θανάση Μουτσόπουλο και πραγματοποιείται από την Πέμπτη 6 Απριλίου έως την Τετάρτη 12 Απριλίου, στηΔιπλάρειο Σχολή, στην Πλατεία Θεάτρου. Αυτό το εξαιρετικό κλασικό κτίριο του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, φιλοξένησε, μεταξύ άλλων, την Μπιενάλε της Αθήνας το 2011.

Η εκδήλωση χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται σημαντικοί καλλιτέχνες από πρωτοποριακές γκαλερί της Αθήνας και του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται μία θεματική ενότητα με έμφαση στο Ελλαδικό αντιπαράδειγμα που χωρίζεται στην «Ανώνυμη Τέχνη» (επιμέλεια Μαρία Νικολακάκη) και στην «Τέχνη του Περιθωρίου: η περίπτωση του Πέτρου Τεζαψίδη» (επιμέλεια Παναγή Κουτσοκώστα). Οι δύο εκθέσεις παρουσιάστηκαν στην Πάτρα το τέλος του 2016, αποφεύγοντας την έμφαση στο μοντέρνο, νέο, πολιτικά ορθό, αλλά επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον σε θέματα της τέχνης που έχουν παρακαμφθεί χωρίς λόγο, θέματα που ενοχλούν διαχρονικά και στα οποία αξίζει μία καλύτερη κατανόηση.

Πηγή

Advertisements